My principles.

بسم الله الرحمن الرحيم



     Oh goshhh. How funny !! Seseorang yang mulanya menjadi stranger dalam hidup aku dan pernah juga menjadi bestfriend dalam hidup ni lawak rupanya. Well, he's my stranger now. From stranger to stranger. I wanna tell all of you that he's teribbly funny. I have never regret to lose him because I get more friends to replace him. I thought that he's the one that understand my feelings. But, there is four friends understand me now.. Thanks God!

DO YOU WANT TO KNOW WHY HE'S FUNNY?

     Well, dulu bila kawan baik, semua benda kita nak luah. Dari anak benih sampailah ke daun, semua benda nak cerita. Kalau boleh tulis semua mungkin lebih panjang dari entri aku yang lepas-lepas.*that's not the answer* Mohon pasakkan kembali kesabaran anda. Sampailah satu masa, aku bagitau semua prinsip hidup aku, semua. Yang menjadi kelakar bila semalam dia bagitau kawan yang sedang rapat dengan aku ni tu prinsip dia. *you can laugh* Mujurlah aku ada kawan yang baik, dia bagitau semua tu dekat aku dan aku tanya kawan aku tu. 

Kawan: Semalam, aku dengan dia pulang sekolah lambat, dia bagitau aku yang ...... dia takkan tegur ...... sebab ...... .

Me: Kau lupa apa prinsip aku?

Kawan: Tak tahu aku.

Stranger: Used to be silent and keep glaring at me.

Me: Kan aku dah cerita dulu *cerita tentang prinsip dan luahan hati setelah kehilangan seorang kawan yang lupa di*i* Sambung cerita balik. 

Kawan: Bestfriend mesti ada persamaan. 

Me: Dulu

     On that time, I can't stop laughing. That's so funny and I'm gonna die. Hahaha. Maybe I'm so stupid that left him because he's so funny. I wanna make a list that all about my principles. If you want to know me, read. If you want to know my feelings, read. If you want to know how funny is my stranger, read. Because he stole my principles. *devil laugh while knocking keyboard*


  1. Aku, Muhammad Faris Bin Yahani takkan tegur mana-mana manusia yang tak tegur aku. Whether my close friends, my old friends that know me before. Kalau haritu tak tegur aku, aku takkan tegur.
  2. Aku takkan senyum kepada mana-mana manusia yang tak senyum kepada aku. This is because I'm pretty tired of humans because they are full of themselves. Bukan nak kata aku hensem ke tak. Tak terlibat pun.
  3. As a hamba, I need to humble. Yes, how many fame that you have? That's not important at all. The important is how we use our fame to communate with others. Kalau setakat bijak,pandai tapi cakap macam tak berpelajaran buat apa.
  4. Aku tak salah, buat apa aku nak mengaku kalah. Well, kau betul dan kau nak menyatakan yang kau salah. Letakkan hati di tempat yang betul sebab kau benar dan dia salah.
  5. Setiap semua benda yang aku bersungguh-sungguh aku mahu, aku akan mahu semuanya perfect dan kalau ada gred, aku mahu A+. 


     Ramai yang kata aku ni hidup dengan prinsip yang banyak . Well, these principles teach me how to face this cruel world. Ramai kata, aku ego, aku pentingkan diri sendiri, perfectinist. Aku pekakkan telinga dan go on. Aku tak kisah apa mereka mahu kata sebab hidup ni aku punya. Sementara Tuhan kasi pinjam nyawa, gunakan sebaik yang mungkin.

     Best part of my life is when someone admit that my principles is him. I give you my fart. Haha, In my life, there is no one admit that my principles is belonging to them. No one but my stranger did. Well, you think I'm full of care? No, if it belongs to me so it always belongs to me till I'm die.

P/s: Even that's my principles, but I'm also shy because my stranger told my friend that it belongs to him.