Jatuh Bangun Kehidupan.

بسم الله الرحمن الرحيم

Not too special for me.
Yeah , sometimes it hurts me.
Sometimes it kills me.
Sometimes it puts me down.
Life is not wonderful for me.
( not the writer )


"Hidup ini cukup membosankan , lebih baik aku mati"

"Aku sering menerima sisa-sisa kehidupan 
di samping orang lain sedang menikmati keenakannya"

"Hidup aku macam tong sampah.
Well , buruk , busuk dan takde nilai"

     Bicara tentang kehidupan. Kadang - kadang seseorang itu seperti sampah , takde siapa yang peduli tentang kehidupan. Namun, ada juga insan yang berhati mulia mengutip dan meletakkannya di tempat yang lebih elok iaitu ke dalam tong sampah . 

    Dalam setiap kehidupan , susah atau senang , pasti ada orang yang menghulurkan bantuan . Hidup mesti diteruskan meskipun keadaannya amat pedih . Hidup adalah sebuah perjalanan yang perlu diteruskan. Jangan pernah berhenti jika belum sampai ke destinasi.

     Allah telah merancang yang terbaik meskipun kita tidak sedar. Kadang - kadang , di dalam kesusahan sebuah keluarga dalam meneruskan kehidupan , Allah memberikan mereka sebuah kebahagiaan yang orang lain tidak dapat menikmati .

    Kebahagiaan dan kesenangan terlalu mahal untuk dijual beli. Kebahagiaan yang Allah beri kepada mereka yang terpilih ada sebabnya . Kesulitan yang Allah beri juga ada sebabnya . Kita ada akal bukan? Jadi, gunakan sebaik-baiknya untuk menggunakan pemberian Allah tersebut.

    Kesabaran dan keikhlasan dalam meneruskan kehidupan amat penting. Ini kerana susah di dunia belum pasti susah di Akhirat. Di dunia , susah sekalipun Allah masih ada . Kaya bukan tanda mulia , miskin bukan tanda hina.

Hati mesti kuat untuk dicincang dunia
meskipun diri sudah penat merasa
baik buruk rupa Allah tak kira
yang penting amalan semasa di dunia