A Writer's Life

بسم الله الرحمن الرحيم


Penat hati bersabar
Penat minda berfikir
Penat diri bertahan

Tak ada siapa ambil peduli
Semua angkat kaki pergi
Mereka buat hal sendiri
Langsung tak kisah apa yang jadi

Aku tak seksa diri
Pergi cari mereka yang tak menghargai
Cuma satu yang aku impi
Nanti mati
Jangan ajak aku lagi
Sebab masa , bila dah pergi
Tak dapat nak ganti

Kerana aku dianggap seperti kertas
Ketika perlu merata - rata dicari
Untuk mengukir coretan dakwat
Namun apabila tersilap sedikit
Terus dicampak ke dalam tong sampah

Rosak sekalipun aku
Jijik sekalipun aku
Tong sampah masih menerima
Walau seketika menetap
Untuk melepaskan geram
Namun masih ada lagi teman
Untuk menghulurkan bantuan

Tak kisah dengan apa yang jadi
Yang pasti aku dengan diri ini
Akan berjuang untuk Ilahi

2 comments

adik create sendiri??
not bad ..
kreatif adik ni :)

yup ..
adik create sendiri ..
thanks

Post a Comment