A moment

بسم الله الرحمن الرحيم


     Tired of everything. You will never know the true value of a moment until it becomes a memory . Appreciate everymoment comes to us.

    Kadang - kadang , ia menjadi satu kegembiraan dimana membuatkan hati menjadi gembira dan tenang. Namun, ia juga menjadi satu kesedihan dimana menjadikan kita tertekan dan sengsara. Persoalan, adakah kita menghargai kenangan tersebut?

    Hidup ini terlalu singkat dan sekejap untuk menghargai. 
Hidup ini terlalu kejam untuk dinikmati. 
Hidup ini terlalu menyeksakan untuk mengingati.

    Menikmati sesebuah kenangan mungkin tidak bermakna bagi seseorang. Satu hari nanti, kenangan itu akan hadir kembali dan kita akan tahu apa yang Allah cuba sampaikan kepada kita melalui mesej - mesej kenangan tersebut.

    Menunggu untuk kenangan yang indah mungkin akan hadir atau mungkin tidak akan pernah hadir. Kita perlu mencipta kenangan yang indah itu melalui perkara yang mampu membawa kita ke Syurga. Kita juga perlu ambil kenangan itu memperbetulkan apa yang salah dan menyempurnakannya.

    Begin doing what you want to do now. We are not living in eternity. We have only this moment , sparkling like a star in our hand and melting like a snowflake .

P/s: Kenangan yang indah itu tidak pernah dapat dirakam melalui kamera.