Buat apa nak hormat kau?

بسم الله الرحمن الرحيم




     Geram! Sesuka hati je nak tengking aku . Ingat manusia macam aku tak ada perasaan marah? Aku menjawab cakap kau sebab kau pun menjawab orang lain bercakap. Kau tak pernah nak hormat orang lain . Aku mampu lagi bersabar . Tapi, bila kena atas hidung sendiri , sape tak rase marah. Betul tak? Aku akan hormat orang yang hormat orang lain termasuk aku . Kalau kau tak pernah hormat orang lain , faham - faham je la . Bukan aku je tak suke , orang lain ramai lagi. Kau je nampak orang lain suke dengan kau. Tak pernah ke terfikir yang kelakuan kau tu menyakitkan hati orang lain. Berdoa siang malam nak suruh tingkatkan kesabaran , tapi kalau diri sendiri tak tahu nak sabar , macam mane Allah nak kabulkan. Betul tak? Fikir dalam - dalam . 

P/s: RESPECT OTHERS FOR OTHERS TO RESPECT YOU.

4 comments

Kalau nak diri dihormati, kita kene belajar menghormati orang. Tapi kalau orang tak reti hormat kita, tak perlu hormat ngan orang centu.

yup .. betul tuhh .

Comel adik Faris Yahani ni.
Baru F2 ea? Cita2 nak jadi ape? Kalau nak jadi doktor boleh tanye saye.
http://drshikinzainal.blogspot.com

yup . haha . doktor :) . In shaa allah ..

Post a Comment