Ayat Best 2 ( ISLAMIC )

بسم الله الرحمن الرحيم
 * SeLamat DaTang Ke Blog FaRis Ris *
 * MoHon BerKelaKuan Baik Di Sini *
 * TeRiMa KaSih KeRana BeKerJaSaMa * 



  • Hanya Allah sahaja tahu. Betapa aku malu. Betapa aku sakit. Betapa aku kecewa. Andai ini ujian dariNya, aku redha dan terima.

  • Islam itu indah serta menenangkan maka sampaikanlah dakwahmu dengan keindahan serta ketenangan agar orang rasakan kenyamanan.

  • Doa pada meteor ? Kamu telah menduakan Allah. Hati-hati sahabat.

  • Sebenarnya takde orang yang hidupnya susah sepanjang masa & takde orang yang hidupnya senang sepanjang masa. Susah senang semua orang rasa.

  • Jangan persoalkan kenapa Allah tak makbulkan semua hajat kita, tetapi bersyukurlah Allah tidak membalas semua dosa kita serta merta.

  • Kuatkanlah hatimu dengan banyak bersyukur, bersabar dan ikhlas dalam menjalani kehidupan ini. Pasti jiwamu akan bercahaya dan aman selalu..

  • Bila kita menjadi mayat, apa jua pekerjaan kita yang hebat-hebat di dunia ini tidak berguna sedikit pun. Yang berguna adalah iman kita.

  • Sesungguhnya marah itu datang daripada api. Api itu dapat di padamkan dengan air, maka padamkan lah api tersebut dengan berwudhuk.

  • Jahat mana pun dia, kalau DAHI dia menyentuh bumi kerana SUJUD kepada Allah. Dia baik bagi saya. Sebab dia melaksanakan perintah-Nya.

  • • BERSABAR Di saat diuji. • TERSENYUM Di kala hati menangis. • MEMAAFKAN Di saat dihina. • BERDIAM Di kala membuat kebaikan.

Psst *Semoga Menjadi Pendoman Kepada Kalian :)

Silakan Kawan --> Ayat Best 1



 

1 comment

Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jemput ke blog saya pula.

Post a Comment